XF650 Freewind forum
Kwiecień 20, 2018, 14:44:52 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: zębatki  (Przeczytany 7386 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
jarospeed
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 16


Zobacz profil Email
« : Listopad 03, 2010, 20:21:22 »

Witam
Nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział na temat który chce poruszyć ale mam nadzieje że wam to nie przeszkadza.
Mianowicie, ile zębów mają zębatki naszych fredków ?
Jak je "skonfigurować" żeby moto było mocniejsze w sensie żebym mógł jeździć na niższych obrotach przy wyższym biegu i co by mi się z plecaczkiem lepiej ruszało. Zaznaczam że nie zależy mi na drastycznej zmianie ale jednak.
Jeżdziłem ostatnio drz 400 z pokombinowanymi zembami i z 2 biegu ruszał żwawiej niż ferdek z 1-go. Wiem że spadnie mi prędkość max ale nie za bardzo mi na niej zależy. No koło 130 pasuje żeby leciał.
Proszę o jakieś propozycje.
Zapisane
szybszylopez
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 184


gg 12238443


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #1 : Listopad 04, 2010, 16:16:37 »

Moja propozycja to zostawić plecaczek w domu (ja tak robie) albo niech plecaczek wskakuje w biegu (chyba tak bede robił  Duży uśmiech  )
Zapisane
djrobson
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 249



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #2 : Listopad 04, 2010, 17:53:48 »

Moja propozycja to zostawić plecaczek w domu (ja tak robie) albo niech plecaczek wskakuje w biegu (chyba tak bede robił  Duży uśmiech  )

Mam propozycję do kolegi "szybszylopez" nie mnożyć pustych postów bo nic nie wnoszą Mrugnięcie

A co do tematu, standardowy zestaw o ile mi się wydaje to 15x43. Jeśli chcesz mieć 4tys obrotów przy 130 z pasażerem to zapomnij. Na w/w zestawie z plecakiem 90-110 to rozsądne maximum (obroty 4 -5 tyś). Najszybciej możesz experymentować wymieniąjąc przednia zębatkę na 14 lub 16 zębów.
Zapisane

dwie XF 650
jarospeed
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 16


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #3 : Listopad 04, 2010, 19:31:22 »

To w grę wchodzi raczej 14 bo bo chodzi mi o to by np: móc wrzucić 4 bieg przy 2000 obrotów.
Może się uda.
Zapisane
djrobson
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 249



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #4 : Listopad 04, 2010, 20:08:15 »

Podobno przelotowy wydech eliminuje szarpanie łańcuchem poniżej 3tyś obr. co będę miał okazję niedługo sprawdzić.
Zapisane

dwie XF 650
Pietroocha
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 237



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #5 : Listopad 04, 2010, 20:20:44 »

A ja dorzucę tu pytanie od siebie: Jak mogę mieć niższe obroty silnika przy tej samej prędkości. Tzn chcę jechać spokojnie te 130-140 km/h na autostradzie, ale żebym przy tym miał niższe obroty i niższe spalanie. Myślałem nad założeniem zębatki na tył z 41 zębami zamiast 43, czy w związku z tym będę musiał również zmienić ilość ogniw łańcucha? Czy ktoś eksperymentował z tym?
Zapisane

Bura Suka
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1011



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #6 : Listopad 04, 2010, 20:57:25 »

Podobno przelotowy wydech eliminuje szarpanie łańcuchem poniżej 3tyś obr. co będę miał okazję niedługo sprawdzić.

ale w zadnym wypadku
przelotowy tlumik moze cos takiego dac ale tylko i wylacznie w polaczeniu z porzadna regolacja oraz tuningiem gaznika/gaznikow
zreszta w momencie zalozenia przelotki i tak czeka cie regolacja
bez tego przelotka zrobi wiecej szkody niz pozytku
zakladanie przelotki na zywiol to glupota

A ja dorzucę tu pytanie od siebie: Jak mogę mieć niższe obroty silnika przy tej samej prędkości. Tzn chcę jechać spokojnie te 130-140 km/h na autostradzie, ale żebym przy tym miał niższe obroty i niższe spalanie. Myślałem nad założeniem zębatki na tył z 41 zębami zamiast 43, czy w związku z tym będę musiał również zmienić ilość ogniw łańcucha? Czy ktoś eksperymentował z tym?

nie dwa zeby mie robia roznicy jesli chodzi o dlugosc lancucha

robi roznice jesli chodzi o jazde i osiagi
dobrze sie zastanow i dobierz ilosc zebow zebys sie nie zdziwil
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
djrobson
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 249



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #7 : Listopad 05, 2010, 00:34:20 »

A ja dorzucę tu pytanie od siebie: Jak mogę mieć niższe obroty silnika przy tej samej prędkości. Tzn chcę jechać spokojnie te 130-140 km/h na autostradzie, ale żebym przy tym miał niższe obroty i niższe spalanie. Myślałem nad założeniem zębatki na tył z 41 zębami zamiast 43, czy w związku z tym będę musiał również zmienić ilość ogniw łańcucha? Czy ktoś eksperymentował z tym?

Bez sensu. Ewentualnie możesz zrobić test z 16 na przodzie i 43 tył. Powinno być 95-100 przy 4tyś obr. Inaczej zamęczysz silnik, już lepiej jechać na maksymalnym momencie obrotowym około 5tyś obr te 120-130km/h wtedy jeszcze jako tako wyjdziesz z paliwem. Nie zapomnij, że fredek ma niecałe 50 kucy.

Polecam pobawić się http://www.gearingcommander.com/
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2010, 11:13:24 wysłane przez djrobson » Zapisane

dwie XF 650
djrobson
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 249



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #8 : Listopad 05, 2010, 00:49:53 »

Podobno przelotowy wydech eliminuje szarpanie łańcuchem poniżej 3tyś obr. co będę miał okazję niedługo sprawdzić.

ale w zadnym wypadku
przelotowy tlumik moze cos takiego dac ale tylko i wylacznie w polaczeniu z porzadna regolacja oraz tuningiem gaznika/gaznikow
zreszta w momencie zalozenia przelotki i tak czeka cie regolacja
bez tego przelotka zrobi wiecej szkody niz pozytku
zakladanie przelotki na zywiol to glupota



Ale ja nie powiedziałem, że nie będę go regulował. Większa ilość powietrza wymaga zwiększenia delikatnie dawki paliwa. A co do szarpania łańcuchem dam znać za kilka dni mam nadzieję.
Zapisane

dwie XF 650
Pietroocha
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 237



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #9 : Listopad 05, 2010, 17:39:27 »

Cytuj
Polecam pobawić się http://www.gearingcommander.com/
Dzięki, przydatna stronka. Z tego co widzę mam teraz przy 15x43 największe przyspieszenie i najmniejszą maksymalną. Zamiana zębatki na 16, lub na 41 powinna pomóc. 16-tka przy 5000 obr/min zmieni prędkość z około 120 na 130 km/h i da mi ok. 169 km/h prędkości maksymalnej. 41ka zmieni na 127 km'h przy 5000 obr/min i da mi ok 166 km/h maksymalnej. Z kolei zamiana obu zębatek, czyli zestaw 16x41 da mi ok 136 km/h przy 5000 obr/min i mega maksymalną prędkość 177 km/h. Tylko po co robić z niego takiego muła...
Zapisane

Bura Suka
Markus
Jr. Member
**
Offline Offline

Wiadomości: 63



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : Listopad 08, 2010, 09:08:37 »

Polecam
http://www.gearingcommander.com/
Zapisane

ROMET KADET->DR 350->DR-Z 400SM/XF 650 FREEWIND
tomrider
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #11 : Kwiecień 15, 2018, 12:37:34 »

Odświeżam wątek o zębatkach (stary już ale nie widziałem nowszego w tym temacie) .
Jestem właśnie na etapie kompletowania nowego napędu (łańcuch już kupiłem) i tu zacząłem się zastanawiać - Czy warto zmieniać wielkość zębatek ?
Wydaje się to dobrym sposobem na zestrojenie przełożeń pod własne preferencje.
Osobiście szukałbym rozwiązania dla siebie do jazdy w terenie (żeby było lepiej Uśmiech ...czyli co ? Hmmm większa elastyczność ? Mniejsza prędkość na drugim biegu ?
Na V maxie mi nie zależy ale żeby nadal normalnie się zachowywał na przelotach asfaltem powiedzmy w zakresie prędkości 60 - 100.

Możliwości widzę dwie (żeby zachować standardową długość łańcucha):
- zestaw standard 15/43
- opcja pierwsza 14/46
- opcja druga 13/48

Po podstawieniu do Gearing Commandera (link powyżej) wygląda to tak:

- standard:
RPM:                      750          1375           2000           2625           3250          ...          5750
km/h 2nd gear:       8.9           16.3            23.8            31.2           38.6           ...          68.3
km/h 5th gear        17.5          32.2            46.8            61.4           76.0           ...          134.4

- opcja pierwsza:
RPM:                      750          1375           2000           2625           3250         ...           5750
km/h 2nd gear:       7.8           14.3            20.7            27.2           33.7          ...           59.6
km/h 5th gear        15.3          28.1            40.8            53.6           66.3          ...           117.3                                                        

- opcja druga:
RPM:                      750          1375           2000           2625           3250         ...           5750
km/h 2nd gear:       6.9           12.7            18.5            24.2           30.0          ...           53.1
km/h 5th gear        13.6          25.0            36.3            47.7           59.0          ...           104.4      

Strzelałbym w opcję drugą - bo daje wyraźnie mniejszą prędkość na drugim biegu przy niskich obrotach czyli taka trochę lepsza elastyczność dwójki w terenie mogłaby być fajną opcją - co myślicie ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2018, 15:21:22 wysłane przez tomrider » Zapisane
Pawel BMW
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 4


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Kwiecień 15, 2018, 17:41:46 »

Bierz 14/48
Zapisane
tomrider
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 296



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #13 : Kwiecień 15, 2018, 20:24:18 »

Bierz 14/48
ok Uśmiech
Mógłbyś uzasadnić swoje zdanie?
Zapisane
Pawel BMW
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 4


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : Kwiecień 15, 2018, 23:32:07 »

Większe zębatki sa trwalsze i łancuch też ma łatwiej. Wielkich rożnic w przełożeniach i tak nie ma. Bedzie delikatnie bardziej żwawszy niż oryginał.
Zapisane
Strony: [1] 2
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines | Sitemap Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!