XF650 Freewind forum

Ogólne => Warsztat => Wątek zaczęty przez: Markus on Sierpień 09, 2013, 21:19:35



Tytuł: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Markus on Sierpień 09, 2013, 21:19:35
Witam,
Jak wiadomo po przerobieniu tłumika końcowego na przelot made in Edek powstały bardzo głośne nieprzyjemne strzały. Hmm było to dla mnie dużym utrapieniem. Wiele szukałem na ten temat na forach itp. Nic nie dawało krecenie tzw. "mixture screw" nawet o 6 obrotów. Na stacji diagnostycznej wyszło ze Fredek zasilany jest ultra ubogą mieszanką (lambda ok.1.4-1.5) co jest bardzo nie dobre dla silnika(wysoka temp spalania, większe zużycie paliwa, mniejza moc..itp.) Wiec poszperałem troche w internecie i dokonałem takich modów:

-Wymianę dysz głównych ze standardowych 115 na 135 przy STD airbox (i zmodyfikowany tłumik końcowy) lub 150 przy wywalonej pokrywce airbox'a (tej na 4 śruby, jeśli jej się pozbywasz wyciągnij nakrętki z obudowy bo zgubisz je podczas jazdy).
-wymianę dysz biegu jałowego z 20 na 27,5
- zmiana pozycji iglicy na 2 ząbek od dołu.
-wywalenie zaworu sterującego podciśnieniem (solenoid valve) oraz przewodów z którymi jest połączony, oraz tego bączka przykręconego do ramy.
-rozpięcie magicznej kosteczki od czujnika biegów (z przewodami zielony i czerwonym chyba, taka przezroczysta dwu pinowa)  
- ewentualnie sprawdzić ustawienie TPS (instrukcja w manualu)
Dysze można zakupić np w larssonie. Warto także wymienić przy tej okazji śruby od komory pływakowej i pokryw membran. Najlepiej na imbusowe ze stali nierdzewnej, ponieważ oryginalne łatwo obrobić.
Można także pokusić się o wymianę śrub regulacji składu mieszanki na takie przedłużane co daje możliwość swobodnej regulacji. (pasują od DRZ z gaźnikiem mikuni) Ja mam akurat dorabiane od gościa z allegro z mosiądzu ale można kupić kolorowe tuningowe za ok 60 zł szt.
Następnie po wyczyszczeniu całego gaźnika i wymianie dysz, oraz wyczyszczeniu filtra powietrza trzeba przeprowadzić synchronizacje i regulacje gaźników .
Na razie jest to dosyć świeży mod, moto jeszcze nie całe poskładane, jak skończę to dołączę może jakieś fotki.
Na pewno moto się lepiej zbiera, nie ma gaśnięcia na biegu jałowym jak to bywało czasem podczas stania na światłach, zużycia paliwa jeszcze nie zbadałem.

Jeśli ktoś jest zainteresowany takimi modami, a nie ma zdolności manualnych itp. To jestem mechanikiem możemy się umówić po godzinach... Fredka znam już na wylot/ DR-Z/ DR 350, mogę także wykonać inne czynności serwisowe (wymiana oleju w silniku, wymiana uszczelniaczy w  lagach, kontrola luzów zaworowych itp.) Polecam się :)


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Markus on Wrzesień 22, 2013, 17:02:08
Witam,
Zakończyłem operacje na swoim moto(oraz kolegi) i mogę podać nastawy gaźnika aby nasz motocykl był zasilany odpowiednią mieszanką pal. pow. (na standardowych dyszach jest za ubogo. Co przyczynia się do szybszego zużycia silnika.
Nastawy:
dysza główna 135
dysza b.j 25 (2,5 obr śruby) lub dysza 27,5 (2 obr śruby) zalecana 25
położenie iglicy 2 ząbek od dołu.
+(czyszczenie i regulacja poziomu paliwa mile widziana)
Należy pozbyć się pokrywki filtra powietrza (tej na 4 śrubach), usunąć zaworek przykręcony do prawego gaźnika oraz przewody podciśnieniowe. Zostawić tylko podciśnienie z gaźnika do kranika paliwa. Ręsztę króćców zaślepić np zagiętym wężykiem 3,5mm. Dysze wymieniamy oczywiście w obu gaźnikach. Można jeszcze rozłączyć kostkę dwupinową z przewodami czerwonym i zielonym(temat poruszany na forum) oraz wypiąć kostke tps (ponoć poprawia reakcje na gaz). Zapraszam do dyskusji, jestem z okolic Krakowa. Mogę wykonać opisaną modyfikację jeśli nie masz zaplecza technicznego itp. zapraszam  na priv. Na szwedzkiej stronie o Freewindzie zanlazlem podobny opis z wykresem z hamowni i z którego wynika ze takie modyfikacje podnoszą moc i moment o ok. 10% w porównaniu do std.
http://hem.passagen.se/martb/ramar/suzuki/suzbild3.html (http://hem.passagen.se/martb/ramar/suzuki/suzbild3.html)


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: grichu on Wrzesień 22, 2013, 21:17:00
Jemi, co Ty na to?


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: JEMI on Wrzesień 23, 2013, 21:35:43
a co ja moge powiedziec  ?
kazdy robi co chce
ja naprzyklad dyszowania bym nie ruszal
nawet nie pamietam jaka jest u mnie dysza
tpsa bym nie ruszal
odczepienie czujnika biegow polecam
z tego co czytam to podniosles igle do gory
bo orginalnie jest na srodku
zwiekszysz tym zuzycie paliwa
co nie dokonca jest porzadane
sprawdziles zanim cos zrobiles jaki masz sklad mieszanki ?
mozna uzyskac optymalny sklad bez podnoszenia igly
ja bym poszedl w innym kierunku
o najlepszym modzie nic nie napisales


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Markus on Wrzesień 23, 2013, 21:52:56
Tak, sprawdzaÅ‚em na analizatorze.(b.j byÅ‚ ok lamb. 1,4 obr Å›rednie ok. 1,6) (teraz b.j ok 0,9-1,1 różnie trzeba uÅ›rednić wynik, Å›rednie obr ciężko zmierzyć bo gaźnik inaczej pracuje pod obciÄ…zeniem, najlepiej by bylo sprawdzić na hamowni)Po wymianie dysz b.j silnik równiej pracuje i nie gaÅ›nie na skrzyżowaniu tak jak czasem mu sie zdarzaÅ‚o od tak. Kolor Å›wiec  kawa z mlekiem, wczeÅ›niej jasno szary przechodzÄ…cy w siwy. TroszeczkÄ™ siedzÄ™ w motoryzacji i wiem z czym siÄ™ to je. Zużycie paliwa przy staÅ‚ej jeździe ok 90-100 solo ok 4.3-4.5 l na 100km. Na pewno mniej strzela teraz w wydech (mam przelotowy made in edek) Wymiana dysz na pewno jest zalecana jeÅ›li masz przelotowy komin. Jesli masz akcesoryjny tÅ‚umi a nie chcesz siÄ™ pozbywać pokrywki filtra to można zaÅ‚ożyć dysze 125. Naprawde polecam tÄ… modyfikacje w każdym XF na pewno nikt nie bÄ™dzie żaÅ‚owaÅ‚.(ew. zawsze można wrócić do serii) Kosszt takiej operacji to ok 60 zÅ‚ za dysze wiÄ™c nie jest wysoki a naprawde zmienia charakterystykÄ™ motocykla. A zużycie paliwa przy spokojnej jedzie pozostaje podobne a nawet u mnie lekko sadÅ‚o (wczesniej bylo 5l) bo wiadomo jesli mieszanka jest bardzo uboga to pali jak smok a mocy i tak nie ma... Polecam serdecznie :)
Ps. Orginalne dysze 115 i b.j 20
Do Jemiego, kolego skoro pozbywamy siÄ™ pokrywki na filtrze to doprowadzamy wiecej powietrza,(i dodatkowo przelot) za tym musimy skorygować go paliwem, ponieważ silnik benzynowy zasilany jest iloÅ›ciowo czyli im wiÄ™cej mieszanki pal.-pow. dostarczymy tym wiÄ™ksza moc oraz jeÅ›li po jej spaleniu uzyskamy lambde ok 0,9 to mamy przy tym max moc i max osiÄ…gi. Na oryginalnych dyszach jest ubogo ponieważ motocykl musi speÅ‚niać normy emisji spalin i po to jest tyle tych podciÅ›nieÅ„ i zaworków żeby speÅ‚niaÅ‚ normy, niestety kosztem mocy max oraz trwaÅ‚oÅ›ci silnika (uboga mieszanka=wysoka temp. spalania-> duże obciążenia cieplne zaworów, uszczelki pod gÅ‚owicÄ…, tÅ‚oka etc.) co ze wzglÄ™du na użytkownika jest nie  pożądane. Dlatego lepiej dla silnika jeÅ›li zasilany jest lekko bogatszÄ… mieszankÄ… niż ubogÄ…. Na temat norm emisji siÄ™ nie wypowiadam bo na stacji diagnostycznej dla motocykla sprawdza sie tylko CO i jest to tak wysoka wartość że każdy zdrowy silnika speÅ‚ni te wymogi. Co do zużycia paliwa to tak jak mówiÄ™ przy spokojnej jedzie na pewno nie wzroÅ›nie jakoÅ›  bardzo,(wiÄ™cej mocy nie musimy tak krÄ™cić) a przy jedzie wyczynowej itp. napewo ale też mamy wiÄ™cej mocy a skÄ…dÅ› siÄ™ to musi brać... Polecam szwedzkÄ… stronÄ™  z wykresem z hamowni. (http://hem.passagen.se/martb/ramar/suzuki/dynograph.jpg)
Co do odłączenia tps to wtedy moduł nie ma sygnału obciążenia silnika i podaje kąt kwz zapisany na sztywno tak jak by TPS był uszkodzony(w miarę wzrostu obciązenia kwz powinien maleć, a jeśli nie ma sygnału to kwz powinien trochę mniej opadać, co w połączeniu z paliwem wysokooktanowym-odpornym na spalanie stukowe np 98> powinno dać większą moc) , dużej różnicy nie ma z podpietym czy bez. Napewno z odpiętym silnik wkręca się bardziej szorstko na obroty (lekko wieksze wibracje) i jest lekko lepsza reakcja na gaz. Z podpiętym silnik chodzi bardziej miękko. Osobiście mam teraz podpiety i nie ma jakiejś mega różnicy.
Jeśli macie pytania, przemyslenia itp piszcie postaram sie pomóc.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: grichu on Wrzesień 24, 2013, 16:07:58
W sobotę postaram się pojechać na analizator, sprawdzę jak jest u mnie.
Fred 97', na razie zapier... jak ta lala, 52 tyś. v-max 158-160, spalanie 5.0-5.5, silnik bierze zero oleju, odpala od pierwszego zakręcenia ciepły czy zimny.
W tym momencie można sobie zadać pytanie, czy oryginalne dysze w czymś szkodzą. Oczywiście w gaźniki nikt nigdy nie zaglądał.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: JEMI on Wrzesień 24, 2013, 18:06:32
no prosze bardzo fajny kolaborat
duzo fajnej wiedzy
ja tez z tego napewno skorzystam
dowiedzialem sie paru rzeczy ciekawych
jesli chodzi o podcisnienie
to juz dawno mam okrojone
modowania gaznika jako takiego jeszcze nie robilem
narazie mam wszystko w serii
jak sie zabiore za to napewno poprubuje
tego co ty
plus jeszcze postaram sie polepszyc reakcje na gaz
fajnie to wszystko zrobiles


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: greg. on Marzec 07, 2014, 19:04:13
Gdzie kupić niestandardowe dysze do naszego gaźnika?
Chciałbym stestować 125 i 25


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: greg. on Marzec 07, 2014, 19:41:42
znalazłem coś w larsonie
http://www.larsson.pl/index.php?c=o&no=MzQ3MDE1Ng==&t=mikuni (http://www.larsson.pl/index.php?c=o&no=MzQ3MDE1Ng==&t=mikuni)


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: pr3di on Sierpień 20, 2014, 11:36:23
Mam zamiar dokonać w/w modyfikacji lecz mam mały problem z doborem dyszy.
Obecnie w gaźniku siedzi dysza główna o wymiarach 6x9mm
W larssonie jedyna dysza główna Mikuni o podobnym wyglądzie ma wymiar 8x9mm http://www.larsson.pl/index.php?c=o&no=MzQ3MDE1Ng==
Jest za to dysza Keihin http://www.larsson.pl/index.php?c=o&no=MzQ3MDE2NQ== która wygląda podobnie do oryginalnej i ma takie same wymiary.
Czy wielkość łepka dyszy ma znaczenie? Czy można wsadzić dysze Keihin do gaźnika Mikuni?




Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: JEMI on Sierpień 20, 2014, 18:51:31
dysza glowna typ keihin KJ
dysza wolnych typ mikuni N 224,103
moglem tam pomylic gdzie sa spacje
ale symbole sa wlasnie takie
napisz co robisz w moturze i jakie dysze masz zamiar wlozyc
bo u mnie bj 25 i glowna 135 okazly sie za male
i musze kombinowac


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: pr3di on Sierpień 20, 2014, 22:07:35
Mam zamiar zamontować wydech przelotowy i zmienić dysze na większe wg. opisu Markusa. (25 i 135)
Podciśnienie już wcześniej wymontowałem oraz odpiąłem kostkę czujnika biegów.

W jakim sensie okazaly sie za male? Daja za uboga mieszanke? Klapka od airboxa zdjeta czy nieruszana?


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: iwan00 on Sierpień 21, 2014, 10:47:49
trochę nie kumam pomysłu zdjęcia klapki z airboxa.

Rozumiem, że chcecie dostarczyć więcej powietrza do silnika, ale z tego co wiem, to zarówno rozmiar airboxa jak i średnica wlotu są wyliczane. Można by rzec, że airbox jest "strojony" do silnika. W tym wypadku rozumiałbym jakiś dodatkowy otwór o odpowiedniej średnicy (robiłem to w GPZ) ale wtedy średnica otworu była dokładnie wyliczona przez gościa znającego się na tym temacie.

Jemi, jaki jest ten najlepszy mod o którym kolega nic nie wspomniał?


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Markus on Sierpień 21, 2014, 15:32:52
W związku z dużą ilością zapytań przesyłam nr dysz które pasują do gaźnika Freewinda. Rozmiar dyszy do wyboru w zależności od modyfikacji.

Dysz główna to:
 
dysza główna typ Keihin KJ rozmiar do wyboru [np. 135]
nr katalogowy larsson: 3470312


Dysza biegu jałowego:

dysza wolnych obrotów typ Mikuni N224.103 rozmiar do wyboru [np. 25] 
nr katalogowy larsson: 3471104


A co do otwierania air boxa jest to opisywane gdzieś w sieci ale z tego co mi wiadomo to ta strona niestety wygasła. W mojej dr-z gdy wymieniałem zestaw dysz Dyno Jet należało wyciąć otwór 3 cale na 3 cale tzw mod 3x3. I wtedy właśnie zakładało się większa dyszę główną. Z tym że w tym zestawie była także iglica o innych kątach. Niestety próbowałem dostać taki zestaw do freda ale jest nie osiągalny (już go nie produkują) Wiec trzeba robić z tego co jest. Poniżej instrukcja akurat z DR-Z. Można zobaczyć w zależności od modyfikacji (tłumik akcesoryjny, filtr K&N, otwarty airbox) diametralnie wpływa na zmianę dyszy głównej. W Freewindzie jest o tyle dobrze że nie trzba wycinać airboxa tylko odkręcić pokrywkę. Tylko trzeba pilnować śrub oraz nakrętek (kwadratowych w airboxie bo luźne zginą podczas jazdy)(http://i553.photobucket.com/albums/jj376/hinksy_photos/IMG.jpg)
Tu jest coś na temat wymiany dyszy głównej w XF
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=706519&page=3 (http://advrider.com/forums/showthread.php?t=706519&page=3)
Dostępny jest także zestaw dysz z firmy 6 Sigma, z tym że chyba są to tylko same dysze bez iglicy i nie dostępne w PL http://www.amazon.com/Suzuki-Freewind-Sigma-Custom-Carburetor/dp/B006QZIRVC (http://www.amazon.com/Suzuki-Freewind-Sigma-Custom-Carburetor/dp/B006QZIRVC)
Macie przemyÅ›lenia pytania piszcie  :)
Pozdro


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: JEMI on Sierpień 21, 2014, 19:16:17
w dynojet jest inna sprezyna przepustnicy podcisnieniowej
ja nie robilem nic ze sprezyna
tylko powiekszylem otwor w przepustnicy
zeby wystapilo mocniejsze podcisnienie
co zaowocowalo nieco lepsza reakcja na gaz


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: pr3di on Sierpień 30, 2014, 21:41:10
Wykonałem opisana modyfikacje, tj tłumik przelotowy, dysze 135 i 25, 2 ząbek od dołu na iglicy, demontaż pokrywki od airboxa, okrojenie podciśnienia. Motocykl się dusi  szczególnie na wyższych obrotach i chodzi nierówno. Po założeniu pokrywy od airboxa duża poprawa także było zbyt ubogo. Jak ktoś chce otwierać airboxa to dysza 135 jest za mała.

Jakies sugestie ile obrotow sruby biegu jałowego przy dyszach 135, 25 i założonej pokrywce filtra? na razie mam nie cale 2,5 obrotu.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: iwan00 on Maj 28, 2015, 10:24:14
Jakie dyszowanie byście polecali jeśli nie zamierzam otwierać airboxa ani zakładać przelotu? chcę po prostu rozwiązać problem zbyt ubogiej pracy w serii nie dokonując zbytnich modyfikacji.

25 i 125 będzie ok?

druga sprawa to podciśnienia - wywalić czy zostawić
Jeśli wywalić to wszystko ( łącznie z cewką, TPS-em i innymi) czy tylko jakiś fragment?


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Dunder on Styczeń 17, 2017, 14:05:54
Witam. zrobilem modyfikacje o ktorej przeczytalem na tym forum i ccm. mam zalozony pelny przelot z huzara. glosny, bardzo. airbox w standardzie, podlozylem jedynie podkladki pod sruby klapki. zmienilem dyszowanie na 135 i 25. iglice zostawilem na srodku, natomiast sruba 2,5 obrotu. Po zlozeniu wszystkiego mialem problem z odpaleniem motocykla, ale po 5 min meczenia, w koncu zagadal. chodzi dobrze, wkreca sie na obroty w pelnym zakresie. jak faktycznie pracuje i o zuzyciu paliwa bede mogl dopiero napisac cos na wiosne.
Wyrzucilem tez cale podcisnienie i odpialem tps. Wezyk podcisnienia z kranika jest podpiety do krocca z drugiego gaznika. Wszystko dziala bez problemu.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: JEMI on Styczeń 17, 2017, 18:17:03
niepotrzebnie wywaliles tpsa
on akurat pomaga
odepnij lepiej czujnilk biegow ten drugi a tps zostaw


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Dunder on Styczeń 17, 2017, 20:01:33
Który to przewód od czujnika biegów, i w którym miejscu sie znajduje? Masz na myśli czujnik luzu/biegu jałowego? Co zmieni odpięcie tego czujnika?
Tps jest tylko odłączony na wtyczce i kabel schowany pod zbiornik, w każdej chwili mozna przypiąć.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: JEMI on Styczeń 18, 2017, 19:33:11
fred ma nietylko czujnik luzu
ma takze czujnik 2 i 3 biegu
czujnik luzu jest na osobnej wtyczce
2 i 3 jest na osobnej wtyczce i wlasnie ten masz odlaczyc


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Dunder on Styczeń 18, 2017, 20:15:59
Który to przewód bo nie mogę znaleźć na schemacie.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Dawidos on Styczeń 18, 2017, 22:06:19
Odepnij dwu pinową wtyczkę ( czerwono-zieloną ) , przewód idzie od czujnika luzu ( prawy dekiel ) razem z wtyczką z niebieskim przewodem. Wtyczka, którą musisz odpiąć  jest pod zbiornikiem paliwa.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Dunder on Styczeń 19, 2017, 15:20:52
Znalazłem. Ale mam inny problem, zimny silnik nie chce zapalić po długim postoju.  Iskra jest, paliwo tez. Świece są mokre, wiec podejrzewam ze go zalewa. Co zmienić? Regulacje gaźnika? Czy nowe świece? Założone są 10.

edit: problem rozwiazany. za duza dawka paliwa, po osuszeniu filtra powietrza, oczyszczeniu swiec, ustawieniu poziomu paliwa w gaznikach - motocykl odpalil bez problemu.
poziom paliwa dobrze jest ustawiac z zamontowanymi gaznikami - wtedy dokladnie widac w ktorym momencie zaworek otwiera doplyw paliwa.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Centurion on Kwiecień 14, 2017, 14:53:20
Witajcie.
Z uwagi, że posiadam od niedawna tłumik przerobiony przez Edhaust`a
również przeprowadziłem modyfikacje opisaną przez Markus`a lecz z małymi zmianami.
1. Dysza bieg jałowy 25
2. Dysza główna 135
3. Iglica na drugi rowek od dołu.
4. Śruba regulacji mieszanki na biegu jałowym wykręcona na 2 obroty
5. Podciśnienie usunięte i zaślepione (pozostawiłem tylko do zbiorniaka paliwa)
6. TPS został w oryginale.
7. Pokrywa filtra powietrza pozostała na swoim miejscu.
8. Rozłączyłem czujnik biegów.

Moje obserwacje:
1. Wszystko w oryginale (gaźnik, tłumik, ustawienia fabryczne):
    Lekko strzela w tłumik
    Mocno szarpie na niskich obrotach (do 2500-3000)
    Słabo reaguje na gaz z niskich obrotów
    Na wolnych pracuje równo, nie gaśnie na postoju.
2. Tłumik od Edka. Gaźnik bez modyfikacji:
    Bardzo przyjemny bass
    Mocno i głośno strzela w tłumik
    Jeszcze mocniej szarpie na niskich obrotach (do 2500-3000)
    Na wolnych pracuje nierówno, czasem gaśnie na postoju
3. Tłumik od Edka. Gaźnik po modyfikacji jak wyżej:
    Bardzo przyjemny bass
    Znikome ilości strzałów w tłumik
    Szarpanie na niskich obrotach (do 2500-3000) prawie niewyczuwalne!!!
    Na wolnych pracuje równo, nie gaśnie na postoju
    Lepiej się zbiera od dołu
    Urochomienie zimnego silnika u mnie odbywa się bez ssania.
    Wszystko razem = banan na gębie
Nadmienię tylko, że jak pisali poprzednicy, usunięcie pokrywy filtra powietrza u mnie skutkowało bardzo słabym wkręcaniem się na wysokie obroty. Po założeniu pokrywy wszystko działa jak trzeba. Aż trudno uwierzyć, że to ten sam motocykl!!!
Jeszcze jedna uwaga: u mnie po wszystkim zauważyłem małe kropelki paliwa na dole gaźnika. Może źle skręciłem komory pływakowe, choć raczej zwracałem na to uwagę. Warto, jak pisał Markus, wymienić przy okazji śruby mocujące pokrywy gaźników. Jak zakupiłem niezdzewki na imbus w sklepie ze śrubami (koszt ok. 6 pln)
Generalnie bardzo polecam tę modyfikację. Przy przelotowym tłumiku na seryjnym gaźniku nie da się śmigać.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: JEMI on Kwiecień 14, 2017, 19:13:26
jestes super zadowolony ale gazniki masz do regolacji
napewno jest znacznie lepiej ale to tylko pozycja wyjsciowa do dalszej pracy
chocby to ze odpalasz bez ssania
wynika z tego ze masz dosyc mocno za bogata mieszanke
obojetnie jaki masz zalozony tlumik uruchamianie zimnego silnika musi odbywac sie na ssaniu
i silnik musi reagowac na dzwignie ssania
nie umiesz tego zrobic to poprubuj z filtrem daj mu jakis luzny filtr powietrza
to zubozy mieszanke
co do tlumika niewiem czemu wsrod motocyklistow pokutuje poglad
ze na przelotowym kominie nie powinno byc strzalow
powinny byc a wrecz musza
po to sa kominy nieprzelotowe z komora rozprezna zeby strzalow nie bylo
a jesli tego braknie to strzaly beda
jesli chodzi o twojego freda to jesli masz przelotowy komin
a strzela bardzo malo lub wogole to leje ci paliwem
i nie dziwita ze ci przelewa az na zewnatrz


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Dunder on Kwiecień 15, 2017, 23:08:34
Dziwny ten motocykl jest, u mnie 2 obroty było mało, za ubogo - strzelał fest. Teraz jest na 3 i bez klapki. Z klapka nie wkręcał więcej niż 5 tys obr. Dyszowanie identyczne. Iglica tak samo. Na niskich jest dobry skład w średnich troche za bogato ale juz mięsie nie chce znów gaźników wyjmować. Nie wiem jeszcze jak spalanie. Sprawdź czy dobrze uszczelka siadła na pokrywach gaźników.
Na ciepłym silniku wyciąg ssanie, powinien zgasnąć, jeśli nie to trzeba jeszcze pokręcić bo albo paliwa ma za mało albo za dużo powietrza.

Mantra "gaźniki masz do regulacji"? Co konkretnie ma regulować JEMI?
A zapomniałem gaźniki. :)


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: JEMI on Kwiecień 16, 2017, 15:40:09
Na ciepłym silniku wyciąg ssanie, powinien zgasnąć, jeśli nie to trzeba jeszcze pokręcić bo albo paliwa ma za mało albo za dużo powietrza.


odwrotnie
paliwa jest za duzo
ale to jest troche zludne
bo silnik moze sobie dac rade ze ssaniem na cieplym
jak masz ustawione nieznacznie za ubogo to wyciagajac ssanie dolewasz jeszcze
i tak ustawiony silnik poradzi sobie z tym dodatkowym paliwem
a wcale nie jest zle ustawiony bo delikatnie za ubogo nikomu nie zaszkodzi
ale jak juz jest ustawiony delikatnie za bogato to juz nieprzelknie dodatkowego paliwa
i sie zadlawi
wtedy wystarczy wyprac filtr naprzyklad dostanie wiecej powietrza i juz bedzie ok
w kazdym razie silnik musi wykazac reakcje na wyciagniecie ssania na cieplym
obojetnie jaka by nie byla
jesli nie reaguje to znaczy ze jest mega bogato i trzeba ustawic gazniki

wszyscy sie przyzwyczaili do wtrysku bo sa w samochodzie
i tam nie trzeba robic nic bo sonda sprawdzi jaki jest sklad powie do ecu co ma robic
i wszystko sie dzieje poza kierowca
a z gaznikami juz tak nie ma
trzeba sluchac maszyny trzeba zbierac symptomy
potem trzeba umiec powiedziec komus gramotnemu co sie dzieje
i zrobic to umiejetnie
ten ktos musi wlasciwie odczytac objawy i wprowadzic korekty
i to juz jest problem
bo duzo ludzi chce wsiasc na komara i jechac
i huj go obchodzi co sie tam wszedzie w nim dzieje
a przy gaznikach to tak nie ma
sklad mieszanki przy wtryskach jest caly czas korygowany
a w gazniku ustawiasz go na stale
i jak naprzyklad filtr sie zasyfi to juz sklad nie jest optymalny
wprowadzisz luzniejszy wydech to juz zaczynaja sie problemy
paliwo sie konczy w zbiorniku zmienia sie predkosc splywania do gaznika mieszanka ubozeje
i takich niuansow jest pelno
ale gazniki maja jedna bardzo wazna zalete
mozna je ogarnac samemu i ustawic pod siebie
we wtrysku masz z gory narzucone mapy wtrysku
ktore nie daja pola manewru sa jakies tam mapy sport econo itd
ale to wszystko i tak nie daje mozliwosci personalizacji
trzeba saochod schamwac pozmieniac mapy i to tez nie w pelnym zakresie
a gazniki daja mozliwosc krecenia jak sie chce
i moim zdanie to jest jedna ale najwazniejsza przyczyna dlaczego gazniki sa lepsze w moturach


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Centurion on Kwiecień 17, 2017, 19:33:22
Z klapka nie wkręcał więcej niż 5 tys obr.

A to umnie właśnie zupełnie odwrotnie.
Co do ssania. Przy pierwszym odpalaniu zimnego silnika muszę dosłownie na chwilę wyciągnąć ssania. Po ok. 10 sekundach ssanie włączam i silnik pracuje równo tylko obroty ma trochę za małe.
Przy ciepłym silniku i wyciągnięciu ssania - silnik gaśnie.
Po nagrzaniu motocykl ciągnie równo od samego dołu aż do 8 tys.
Na niskich biegach ok. 2,5 tys. obrotów nie szarpie łańcuchem
Na wolnych i średnich obrotach pracuje równo.
Ciepły odpala bez ruszania manetką gazu od strzała.

Czego chcieć więcej?
Uważam, że modyfikacja jest warta uwagi. Polecam.

Co do wycieków paliwa. Pewnie tak jak pisze Dunder - puściły uszczelki pokrywy komór pływakowych (lub jedna).




Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: iwan00 on Kwiecień 19, 2017, 08:57:58
To jeszcze powiedzcie jakie macie średnie spalanie po tych modach.
U mnie po wywaleniu ekologii, podniesieniu sprężyny i regulacji dyszy jałowej (moim zdaniem mam na prawde fajnie zestrojone moto w konfiguracji fabrycznej) spalanie oscyluje w okolicach 5,7l.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Centurion on Kwiecień 21, 2017, 17:51:50
A tego to jeszcze nie wiem.
Może po weekendzie coś napiszę.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Stirlitz on Marzec 25, 2018, 15:27:21
Motocykl mi przerywa.
Zmienione dysze na te polecane w tym wątku, tłumik Edhaust, świece irydowe.
Zabawa kończy się na 135 km/h.
Pięknie zapala, przyspiesza, ale na ostatnim biegu po odkręceniu manetki na 2/3 rwie.
WTF?


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: dzonyB on Marzec 29, 2018, 18:51:54
w nastepnym tygodniu u siebie wymienie ale tylko bieg jalowy,bardziej mi chodzi o to zeby nie gasl sam z siebie niz o  inne osiagi typu  V max


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: Dunder on Marzec 30, 2018, 22:36:29
mialem podobne objawy z zamknietym airboxem. po zdjeciu klapy airoboxa przeszlo.


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: dzonyB on Kwiecień 05, 2018, 21:33:45
Motocykl mi przerywa.
Zmienione dysze na te polecane w tym wątku, tłumik Edhaust, świece irydowe.
Zabawa kończy się na 135 km/h.
Pięknie zapala, przyspiesza, ale na ostatnim biegu po odkręceniu manetki na 2/3 rwie.
WTF?


mialem to samo wczoraj,wrocilem do fabrycznych dysz głównych czyli 115 ,b.j zostawilem wymieniony ,zobacze jak bedzie na wolnych chodzil,oby nie gasł


Tytuł: Odp: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM
Wiadomość wysłana przez: ryshard on Kwiecień 16, 2018, 15:34:13
Sorry za odgrzanie. Jakie idą tu dysze, żeby zamówić zanim rozbiorę gaźniki ? I czy te 135 jest najbardziej optymalne ? Bo widzę dużą różnicę w stosunku do 115. Jeżdżę na przelocie już 8 lat, strzela raz mocniej raz słabiej. Widzę że ustawienie TPS'a ma też na to wpływ. Gaźniki tylko raz wyciągałem jak mi się przepustnica zacięła. Może czas na modyfikację.