XF650 Freewind forum
Październik 19, 2017, 04:00:50 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM  (Przeczytany 15410 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pr3di
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 5


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #15 : Sierpień 30, 2014, 21:41:10 »

Wykonałem opisana modyfikacje, tj tłumik przelotowy, dysze 135 i 25, 2 ząbek od dołu na iglicy, demontaż pokrywki od airboxa, okrojenie podciśnienia. Motocykl się dusi  szczególnie na wyższych obrotach i chodzi nierówno. Po założeniu pokrywy od airboxa duża poprawa także było zbyt ubogo. Jak ktoś chce otwierać airboxa to dysza 135 jest za mała.

Jakies sugestie ile obrotow sruby biegu jałowego przy dyszach 135, 25 i założonej pokrywce filtra? na razie mam nie cale 2,5 obrotu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2014, 13:18:18 wysłane przez pr3di » Zapisane
iwan00
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 304



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #16 : Maj 28, 2015, 10:24:14 »

Jakie dyszowanie byście polecali jeśli nie zamierzam otwierać airboxa ani zakładać przelotu? chcę po prostu rozwiązać problem zbyt ubogiej pracy w serii nie dokonując zbytnich modyfikacji.

25 i 125 będzie ok?

druga sprawa to podciśnienia - wywalić czy zostawić
Jeśli wywalić to wszystko ( łącznie z cewką, TPS-em i innymi) czy tylko jakiś fragment?
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2015, 10:52:29 wysłane przez iwan00 » Zapisane
Dunder
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : Styczeń 17, 2017, 14:05:54 »

Witam. zrobilem modyfikacje o ktorej przeczytalem na tym forum i ccm. mam zalozony pelny przelot z huzara. glosny, bardzo. airbox w standardzie, podlozylem jedynie podkladki pod sruby klapki. zmienilem dyszowanie na 135 i 25. iglice zostawilem na srodku, natomiast sruba 2,5 obrotu. Po zlozeniu wszystkiego mialem problem z odpaleniem motocykla, ale po 5 min meczenia, w koncu zagadal. chodzi dobrze, wkreca sie na obroty w pelnym zakresie. jak faktycznie pracuje i o zuzyciu paliwa bede mogl dopiero napisac cos na wiosne.
Wyrzucilem tez cale podcisnienie i odpialem tps. Wezyk podcisnienia z kranika jest podpiety do krocca z drugiego gaznika. Wszystko dziala bez problemu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2017, 14:08:22 wysłane przez Dunder » Zapisane
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 984



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #18 : Styczeń 17, 2017, 18:17:03 »

niepotrzebnie wywaliles tpsa
on akurat pomaga
odepnij lepiej czujnilk biegow ten drugi a tps zostaw
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
Dunder
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : Styczeń 17, 2017, 20:01:33 »

Który to przewód od czujnika biegów, i w którym miejscu sie znajduje? Masz na myśli czujnik luzu/biegu jałowego? Co zmieni odpięcie tego czujnika?
Tps jest tylko odłączony na wtyczce i kabel schowany pod zbiornik, w każdej chwili mozna przypiąć.
Zapisane
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 984



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #20 : Styczeń 18, 2017, 19:33:11 »

fred ma nietylko czujnik luzu
ma takze czujnik 2 i 3 biegu
czujnik luzu jest na osobnej wtyczce
2 i 3 jest na osobnej wtyczce i wlasnie ten masz odlaczyc
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
Dunder
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : Styczeń 18, 2017, 20:15:59 »

Który to przewód bo nie mogę znaleźć na schemacie.
Zapisane
Dawidos
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 10


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #22 : Styczeń 18, 2017, 22:06:19 »

Odepnij dwu pinową wtyczkę ( czerwono-zieloną ) , przewód idzie od czujnika luzu ( prawy dekiel ) razem z wtyczką z niebieskim przewodem. Wtyczka, którą musisz odpiąć  jest pod zbiornikiem paliwa.
Zapisane
Dunder
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : Styczeń 19, 2017, 15:20:52 »

Znalazłem. Ale mam inny problem, zimny silnik nie chce zapalić po długim postoju.  Iskra jest, paliwo tez. Świece są mokre, wiec podejrzewam ze go zalewa. Co zmienić? Regulacje gaźnika? Czy nowe świece? Założone są 10.

edit: problem rozwiazany. za duza dawka paliwa, po osuszeniu filtra powietrza, oczyszczeniu swiec, ustawieniu poziomu paliwa w gaznikach - motocykl odpalil bez problemu.
poziom paliwa dobrze jest ustawiac z zamontowanymi gaznikami - wtedy dokladnie widac w ktorym momencie zaworek otwiera doplyw paliwa.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2017, 18:37:45 wysłane przez Dunder » Zapisane
Centurion
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 22


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #24 : Kwiecień 14, 2017, 14:53:20 »

Witajcie.
Z uwagi, że posiadam od niedawna tłumik przerobiony przez Edhaust`a
również przeprowadziłem modyfikacje opisaną przez Markus`a lecz z małymi zmianami.
1. Dysza bieg jałowy 25
2. Dysza główna 135
3. Iglica na drugi rowek od dołu.
4. Śruba regulacji mieszanki na biegu jałowym wykręcona na 2 obroty
5. Podciśnienie usunięte i zaślepione (pozostawiłem tylko do zbiorniaka paliwa)
6. TPS został w oryginale.
7. Pokrywa filtra powietrza pozostała na swoim miejscu.
8. Rozłączyłem czujnik biegów.

Moje obserwacje:
1. Wszystko w oryginale (gaźnik, tłumik, ustawienia fabryczne):
    Lekko strzela w tłumik
    Mocno szarpie na niskich obrotach (do 2500-3000)
    Słabo reaguje na gaz z niskich obrotów
    Na wolnych pracuje równo, nie gaśnie na postoju.
2. Tłumik od Edka. Gaźnik bez modyfikacji:
    Bardzo przyjemny bass
    Mocno i głośno strzela w tłumik
    Jeszcze mocniej szarpie na niskich obrotach (do 2500-3000)
    Na wolnych pracuje nierówno, czasem gaśnie na postoju
3. Tłumik od Edka. Gaźnik po modyfikacji jak wyżej:
    Bardzo przyjemny bass
    Znikome ilości strzałów w tłumik
    Szarpanie na niskich obrotach (do 2500-3000) prawie niewyczuwalne!!!
    Na wolnych pracuje równo, nie gaśnie na postoju
    Lepiej się zbiera od dołu
    Urochomienie zimnego silnika u mnie odbywa się bez ssania.
    Wszystko razem = banan na gębie
Nadmienię tylko, że jak pisali poprzednicy, usunięcie pokrywy filtra powietrza u mnie skutkowało bardzo słabym wkręcaniem się na wysokie obroty. Po założeniu pokrywy wszystko działa jak trzeba. Aż trudno uwierzyć, że to ten sam motocykl!!!
Jeszcze jedna uwaga: u mnie po wszystkim zauważyłem małe kropelki paliwa na dole gaźnika. Może źle skręciłem komory pływakowe, choć raczej zwracałem na to uwagę. Warto, jak pisał Markus, wymienić przy okazji śruby mocujące pokrywy gaźników. Jak zakupiłem niezdzewki na imbus w sklepie ze śrubami (koszt ok. 6 pln)
Generalnie bardzo polecam tę modyfikację. Przy przelotowym tłumiku na seryjnym gaźniku nie da się śmigać.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2017, 14:55:05 wysłane przez Centurion » Zapisane
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 984



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #25 : Kwiecień 14, 2017, 19:13:26 »

jestes super zadowolony ale gazniki masz do regolacji
napewno jest znacznie lepiej ale to tylko pozycja wyjsciowa do dalszej pracy
chocby to ze odpalasz bez ssania
wynika z tego ze masz dosyc mocno za bogata mieszanke
obojetnie jaki masz zalozony tlumik uruchamianie zimnego silnika musi odbywac sie na ssaniu
i silnik musi reagowac na dzwignie ssania
nie umiesz tego zrobic to poprubuj z filtrem daj mu jakis luzny filtr powietrza
to zubozy mieszanke
co do tlumika niewiem czemu wsrod motocyklistow pokutuje poglad
ze na przelotowym kominie nie powinno byc strzalow
powinny byc a wrecz musza
po to sa kominy nieprzelotowe z komora rozprezna zeby strzalow nie bylo
a jesli tego braknie to strzaly beda
jesli chodzi o twojego freda to jesli masz przelotowy komin
a strzela bardzo malo lub wogole to leje ci paliwem
i nie dziwita ze ci przelewa az na zewnatrz
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
Dunder
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : Kwiecień 15, 2017, 23:08:34 »

Dziwny ten motocykl jest, u mnie 2 obroty było mało, za ubogo - strzelał fest. Teraz jest na 3 i bez klapki. Z klapka nie wkręcał więcej niż 5 tys obr. Dyszowanie identyczne. Iglica tak samo. Na niskich jest dobry skład w średnich troche za bogato ale juz mięsie nie chce znów gaźników wyjmować. Nie wiem jeszcze jak spalanie. Sprawdź czy dobrze uszczelka siadła na pokrywach gaźników.
Na ciepłym silniku wyciąg ssanie, powinien zgasnąć, jeśli nie to trzeba jeszcze pokręcić bo albo paliwa ma za mało albo za dużo powietrza.

Mantra "gaźniki masz do regulacji"? Co konkretnie ma regulować JEMI?
A zapomniałem gaźniki. Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2017, 23:14:35 wysłane przez Dunder » Zapisane
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 984



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #27 : Kwiecień 16, 2017, 15:40:09 »

Na ciepłym silniku wyciąg ssanie, powinien zgasnąć, jeśli nie to trzeba jeszcze pokręcić bo albo paliwa ma za mało albo za dużo powietrza.


odwrotnie
paliwa jest za duzo
ale to jest troche zludne
bo silnik moze sobie dac rade ze ssaniem na cieplym
jak masz ustawione nieznacznie za ubogo to wyciagajac ssanie dolewasz jeszcze
i tak ustawiony silnik poradzi sobie z tym dodatkowym paliwem
a wcale nie jest zle ustawiony bo delikatnie za ubogo nikomu nie zaszkodzi
ale jak juz jest ustawiony delikatnie za bogato to juz nieprzelknie dodatkowego paliwa
i sie zadlawi
wtedy wystarczy wyprac filtr naprzyklad dostanie wiecej powietrza i juz bedzie ok
w kazdym razie silnik musi wykazac reakcje na wyciagniecie ssania na cieplym
obojetnie jaka by nie byla
jesli nie reaguje to znaczy ze jest mega bogato i trzeba ustawic gazniki

wszyscy sie przyzwyczaili do wtrysku bo sa w samochodzie
i tam nie trzeba robic nic bo sonda sprawdzi jaki jest sklad powie do ecu co ma robic
i wszystko sie dzieje poza kierowca
a z gaznikami juz tak nie ma
trzeba sluchac maszyny trzeba zbierac symptomy
potem trzeba umiec powiedziec komus gramotnemu co sie dzieje
i zrobic to umiejetnie
ten ktos musi wlasciwie odczytac objawy i wprowadzic korekty
i to juz jest problem
bo duzo ludzi chce wsiasc na komara i jechac
i huj go obchodzi co sie tam wszedzie w nim dzieje
a przy gaznikach to tak nie ma
sklad mieszanki przy wtryskach jest caly czas korygowany
a w gazniku ustawiasz go na stale
i jak naprzyklad filtr sie zasyfi to juz sklad nie jest optymalny
wprowadzisz luzniejszy wydech to juz zaczynaja sie problemy
paliwo sie konczy w zbiorniku zmienia sie predkosc splywania do gaznika mieszanka ubozeje
i takich niuansow jest pelno
ale gazniki maja jedna bardzo wazna zalete
mozna je ogarnac samemu i ustawic pod siebie
we wtrysku masz z gory narzucone mapy wtrysku
ktore nie daja pola manewru sa jakies tam mapy sport econo itd
ale to wszystko i tak nie daje mozliwosci personalizacji
trzeba saochod schamwac pozmieniac mapy i to tez nie w pelnym zakresie
a gazniki daja mozliwosc krecenia jak sie chce
i moim zdanie to jest jedna ale najwazniejsza przyczyna dlaczego gazniki sa lepsze w moturach
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2017, 15:50:09 wysłane przez JEMI » Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
Centurion
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 22


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #28 : Kwiecień 17, 2017, 19:33:22 »

Z klapka nie wkręcał więcej niż 5 tys obr.

A to umnie właśnie zupełnie odwrotnie.
Co do ssania. Przy pierwszym odpalaniu zimnego silnika muszę dosłownie na chwilę wyciągnąć ssania. Po ok. 10 sekundach ssanie włączam i silnik pracuje równo tylko obroty ma trochę za małe.
Przy ciepłym silniku i wyciągnięciu ssania - silnik gaśnie.
Po nagrzaniu motocykl ciągnie równo od samego dołu aż do 8 tys.
Na niskich biegach ok. 2,5 tys. obrotów nie szarpie łańcuchem
Na wolnych i średnich obrotach pracuje równo.
Ciepły odpala bez ruszania manetką gazu od strzała.

Czego chcieć więcej?
Uważam, że modyfikacja jest warta uwagi. Polecam.

Co do wycieków paliwa. Pewnie tak jak pisze Dunder - puściły uszczelki pokrywy komór pływakowych (lub jedna).


Zapisane
iwan00
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 304



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #29 : Kwiecień 19, 2017, 08:57:58 »

To jeszcze powiedzcie jakie macie średnie spalanie po tych modach.
U mnie po wywaleniu ekologii, podniesieniu sprężyny i regulacji dyszy jałowej (moim zdaniem mam na prawde fajnie zestrojone moto w konfiguracji fabrycznej) spalanie oscyluje w okolicach 5,7l.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines | Sitemap Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!