XF650 Freewind forum
Grudzień 14, 2017, 08:18:56 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana dysz w gazniku, czyli jak wydobyc ukryte KM  (Przeczytany 16165 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Markus
Jr. Member
**
Offline Offline

Wiadomości: 62



Zobacz profil
« : Sierpień 09, 2013, 21:19:35 »

Witam,
Jak wiadomo po przerobieniu tłumika końcowego na przelot made in Edek powstały bardzo głośne nieprzyjemne strzały. Hmm było to dla mnie dużym utrapieniem. Wiele szukałem na ten temat na forach itp. Nic nie dawało krecenie tzw. "mixture screw" nawet o 6 obrotów. Na stacji diagnostycznej wyszło ze Fredek zasilany jest ultra ubogą mieszanką (lambda ok.1.4-1.5) co jest bardzo nie dobre dla silnika(wysoka temp spalania, większe zużycie paliwa, mniejza moc..itp.) Wiec poszperałem troche w internecie i dokonałem takich modów:

-Wymianę dysz głównych ze standardowych 115 na 135 przy STD airbox (i zmodyfikowany tłumik końcowy) lub 150 przy wywalonej pokrywce airbox'a (tej na 4 śruby, jeśli jej się pozbywasz wyciągnij nakrętki z obudowy bo zgubisz je podczas jazdy).
-wymianę dysz biegu jałowego z 20 na 27,5
- zmiana pozycji iglicy na 2 ząbek od dołu.
-wywalenie zaworu sterującego podciśnieniem (solenoid valve) oraz przewodów z którymi jest połączony, oraz tego bączka przykręconego do ramy.
-rozpięcie magicznej kosteczki od czujnika biegów (z przewodami zielony i czerwonym chyba, taka przezroczysta dwu pinowa)  
- ewentualnie sprawdzić ustawienie TPS (instrukcja w manualu)
Dysze można zakupić np w larssonie. Warto także wymienić przy tej okazji śruby od komory pływakowej i pokryw membran. Najlepiej na imbusowe ze stali nierdzewnej, ponieważ oryginalne łatwo obrobić.
Można także pokusić się o wymianę śrub regulacji składu mieszanki na takie przedłużane co daje możliwość swobodnej regulacji. (pasują od DRZ z gaźnikiem mikuni) Ja mam akurat dorabiane od gościa z allegro z mosiądzu ale można kupić kolorowe tuningowe za ok 60 zł szt.
Następnie po wyczyszczeniu całego gaźnika i wymianie dysz, oraz wyczyszczeniu filtra powietrza trzeba przeprowadzić synchronizacje i regulacje gaźników .
Na razie jest to dosyć świeży mod, moto jeszcze nie całe poskładane, jak skończę to dołączę może jakieś fotki.
Na pewno moto się lepiej zbiera, nie ma gaśnięcia na biegu jałowym jak to bywało czasem podczas stania na światłach, zużycia paliwa jeszcze nie zbadałem.

Jeśli ktoś jest zainteresowany takimi modami, a nie ma zdolności manualnych itp. To jestem mechanikiem możemy się umówić po godzinach... Fredka znam już na wylot/ DR-Z/ DR 350, mogę także wykonać inne czynności serwisowe (wymiana oleju w silniku, wymiana uszczelniaczy w  lagach, kontrola luzów zaworowych itp.) Polecam się Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2013, 21:32:21 wysłane przez Markus » Zapisane

ROMET KADET->DR 350->DR-Z 400SM/XF 650 FREEWIND
Markus
Jr. Member
**
Offline Offline

Wiadomości: 62



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Wrzesień 22, 2013, 17:02:08 »

Witam,
Zakończyłem operacje na swoim moto(oraz kolegi) i mogę podać nastawy gaźnika aby nasz motocykl był zasilany odpowiednią mieszanką pal. pow. (na standardowych dyszach jest za ubogo. Co przyczynia się do szybszego zużycia silnika.
Nastawy:
dysza główna 135
dysza b.j 25 (2,5 obr śruby) lub dysza 27,5 (2 obr śruby) zalecana 25
położenie iglicy 2 ząbek od dołu.
+(czyszczenie i regulacja poziomu paliwa mile widziana)
Należy pozbyć się pokrywki filtra powietrza (tej na 4 śrubach), usunąć zaworek przykręcony do prawego gaźnika oraz przewody podciśnieniowe. Zostawić tylko podciśnienie z gaźnika do kranika paliwa. Ręsztę króćców zaślepić np zagiętym wężykiem 3,5mm. Dysze wymieniamy oczywiście w obu gaźnikach. Można jeszcze rozłączyć kostkę dwupinową z przewodami czerwonym i zielonym(temat poruszany na forum) oraz wypiąć kostke tps (ponoć poprawia reakcje na gaz). Zapraszam do dyskusji, jestem z okolic Krakowa. Mogę wykonać opisaną modyfikację jeśli nie masz zaplecza technicznego itp. zapraszam  na priv. Na szwedzkiej stronie o Freewindzie zanlazlem podobny opis z wykresem z hamowni i z którego wynika ze takie modyfikacje podnoszą moc i moment o ok. 10% w porównaniu do std.
http://hem.passagen.se/martb/ramar/suzuki/suzbild3.html
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2013, 21:40:34 wysłane przez Markus » Zapisane

ROMET KADET->DR 350->DR-Z 400SM/XF 650 FREEWIND
grichu
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 34


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Wrzesień 22, 2013, 21:17:00 »

Jemi, co Ty na to?
Zapisane
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 996



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #3 : Wrzesień 23, 2013, 21:35:43 »

a co ja moge powiedziec  ?
kazdy robi co chce
ja naprzyklad dyszowania bym nie ruszal
nawet nie pamietam jaka jest u mnie dysza
tpsa bym nie ruszal
odczepienie czujnika biegow polecam
z tego co czytam to podniosles igle do gory
bo orginalnie jest na srodku
zwiekszysz tym zuzycie paliwa
co nie dokonca jest porzadane
sprawdziles zanim cos zrobiles jaki masz sklad mieszanki ?
mozna uzyskac optymalny sklad bez podnoszenia igly
ja bym poszedl w innym kierunku
o najlepszym modzie nic nie napisales
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
Markus
Jr. Member
**
Offline Offline

Wiadomości: 62



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Wrzesień 23, 2013, 21:52:56 »

Tak, sprawdzaÅ‚em na analizatorze.(b.j byÅ‚ ok lamb. 1,4 obr Å›rednie ok. 1,6) (teraz b.j ok 0,9-1,1 różnie trzeba uÅ›rednić wynik, Å›rednie obr ciężko zmierzyć bo gaźnik inaczej pracuje pod obciÄ…zeniem, najlepiej by bylo sprawdzić na hamowni)Po wymianie dysz b.j silnik równiej pracuje i nie gaÅ›nie na skrzyżowaniu tak jak czasem mu sie zdarzaÅ‚o od tak. Kolor Å›wiec  kawa z mlekiem, wczeÅ›niej jasno szary przechodzÄ…cy w siwy. TroszeczkÄ™ siedzÄ™ w motoryzacji i wiem z czym siÄ™ to je. Zużycie paliwa przy staÅ‚ej jeździe ok 90-100 solo ok 4.3-4.5 l na 100km. Na pewno mniej strzela teraz w wydech (mam przelotowy made in edek) Wymiana dysz na pewno jest zalecana jeÅ›li masz przelotowy komin. Jesli masz akcesoryjny tÅ‚umi a nie chcesz siÄ™ pozbywać pokrywki filtra to można zaÅ‚ożyć dysze 125. Naprawde polecam tÄ… modyfikacje w każdym XF na pewno nikt nie bÄ™dzie żaÅ‚owaÅ‚.(ew. zawsze można wrócić do serii) Kosszt takiej operacji to ok 60 zÅ‚ za dysze wiÄ™c nie jest wysoki a naprawde zmienia charakterystykÄ™ motocykla. A zużycie paliwa przy spokojnej jedzie pozostaje podobne a nawet u mnie lekko sadÅ‚o (wczesniej bylo 5l) bo wiadomo jesli mieszanka jest bardzo uboga to pali jak smok a mocy i tak nie ma... Polecam serdecznie Uśmiech
Ps. Orginalne dysze 115 i b.j 20
Do Jemiego, kolego skoro pozbywamy siÄ™ pokrywki na filtrze to doprowadzamy wiecej powietrza,(i dodatkowo przelot) za tym musimy skorygować go paliwem, ponieważ silnik benzynowy zasilany jest iloÅ›ciowo czyli im wiÄ™cej mieszanki pal.-pow. dostarczymy tym wiÄ™ksza moc oraz jeÅ›li po jej spaleniu uzyskamy lambde ok 0,9 to mamy przy tym max moc i max osiÄ…gi. Na oryginalnych dyszach jest ubogo ponieważ motocykl musi speÅ‚niać normy emisji spalin i po to jest tyle tych podciÅ›nieÅ„ i zaworków żeby speÅ‚niaÅ‚ normy, niestety kosztem mocy max oraz trwaÅ‚oÅ›ci silnika (uboga mieszanka=wysoka temp. spalania-> duże obciążenia cieplne zaworów, uszczelki pod gÅ‚owicÄ…, tÅ‚oka etc.) co ze wzglÄ™du na użytkownika jest nie  pożądane. Dlatego lepiej dla silnika jeÅ›li zasilany jest lekko bogatszÄ… mieszankÄ… niż ubogÄ…. Na temat norm emisji siÄ™ nie wypowiadam bo na stacji diagnostycznej dla motocykla sprawdza sie tylko CO i jest to tak wysoka wartość że każdy zdrowy silnika speÅ‚ni te wymogi. Co do zużycia paliwa to tak jak mówiÄ™ przy spokojnej jedzie na pewno nie wzroÅ›nie jakoÅ›  bardzo,(wiÄ™cej mocy nie musimy tak krÄ™cić) a przy jedzie wyczynowej itp. napewo ale też mamy wiÄ™cej mocy a skÄ…dÅ› siÄ™ to musi brać... Polecam szwedzkÄ… stronÄ™  z wykresem z hamowni.
Co do odłączenia tps to wtedy moduł nie ma sygnału obciążenia silnika i podaje kąt kwz zapisany na sztywno tak jak by TPS był uszkodzony(w miarę wzrostu obciązenia kwz powinien maleć, a jeśli nie ma sygnału to kwz powinien trochę mniej opadać, co w połączeniu z paliwem wysokooktanowym-odpornym na spalanie stukowe np 98> powinno dać większą moc) , dużej różnicy nie ma z podpietym czy bez. Napewno z odpiętym silnik wkręca się bardziej szorstko na obroty (lekko wieksze wibracje) i jest lekko lepsza reakcja na gaz. Z podpiętym silnik chodzi bardziej miękko. Osobiście mam teraz podpiety i nie ma jakiejś mega różnicy.
Jeśli macie pytania, przemyslenia itp piszcie postaram sie pomóc.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2013, 23:22:10 wysłane przez Markus » Zapisane

ROMET KADET->DR 350->DR-Z 400SM/XF 650 FREEWIND
grichu
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 34


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Wrzesień 24, 2013, 16:07:58 »

W sobotę postaram się pojechać na analizator, sprawdzę jak jest u mnie.
Fred 97', na razie zapier... jak ta lala, 52 tyś. v-max 158-160, spalanie 5.0-5.5, silnik bierze zero oleju, odpala od pierwszego zakręcenia ciepły czy zimny.
W tym momencie można sobie zadać pytanie, czy oryginalne dysze w czymś szkodzą. Oczywiście w gaźniki nikt nigdy nie zaglądał.
Zapisane
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 996



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #6 : Wrzesień 24, 2013, 18:06:32 »

no prosze bardzo fajny kolaborat
duzo fajnej wiedzy
ja tez z tego napewno skorzystam
dowiedzialem sie paru rzeczy ciekawych
jesli chodzi o podcisnienie
to juz dawno mam okrojone
modowania gaznika jako takiego jeszcze nie robilem
narazie mam wszystko w serii
jak sie zabiore za to napewno poprubuje
tego co ty
plus jeszcze postaram sie polepszyc reakcje na gaz
fajnie to wszystko zrobiles
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
greg.
Gość
« Odpowiedz #7 : Marzec 07, 2014, 19:04:13 »

Gdzie kupić niestandardowe dysze do naszego gaźnika?
Chciałbym stestować 125 i 25
Zapisane
greg.
Gość
« Odpowiedz #8 : Marzec 07, 2014, 19:41:42 »

znalazłem coś w larsonie
http://www.larsson.pl/index.php?c=o&no=MzQ3MDE1Ng==&t=mikuni
Zapisane
pr3di
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 5


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #9 : Sierpień 20, 2014, 11:36:23 »

Mam zamiar dokonać w/w modyfikacji lecz mam mały problem z doborem dyszy.
Obecnie w gaźniku siedzi dysza główna o wymiarach 6x9mm
W larssonie jedyna dysza główna Mikuni o podobnym wyglądzie ma wymiar 8x9mm http://www.larsson.pl/index.php?c=o&no=MzQ3MDE1Ng==
Jest za to dysza Keihin http://www.larsson.pl/index.php?c=o&no=MzQ3MDE2NQ== która wygląda podobnie do oryginalnej i ma takie same wymiary.
Czy wielkość łepka dyszy ma znaczenie? Czy można wsadzić dysze Keihin do gaźnika Mikuni?


Zapisane
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 996



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #10 : Sierpień 20, 2014, 18:51:31 »

dysza glowna typ keihin KJ
dysza wolnych typ mikuni N 224,103
moglem tam pomylic gdzie sa spacje
ale symbole sa wlasnie takie
napisz co robisz w moturze i jakie dysze masz zamiar wlozyc
bo u mnie bj 25 i glowna 135 okazly sie za male
i musze kombinowac
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
pr3di
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 5


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #11 : Sierpień 20, 2014, 22:07:35 »

Mam zamiar zamontować wydech przelotowy i zmienić dysze na większe wg. opisu Markusa. (25 i 135)
Podciśnienie już wcześniej wymontowałem oraz odpiąłem kostkę czujnika biegów.

W jakim sensie okazaly sie za male? Daja za uboga mieszanke? Klapka od airboxa zdjeta czy nieruszana?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2014, 22:10:37 wysłane przez pr3di » Zapisane
iwan00
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 305



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #12 : Sierpień 21, 2014, 10:47:49 »

trochę nie kumam pomysłu zdjęcia klapki z airboxa.

Rozumiem, że chcecie dostarczyć więcej powietrza do silnika, ale z tego co wiem, to zarówno rozmiar airboxa jak i średnica wlotu są wyliczane. Można by rzec, że airbox jest "strojony" do silnika. W tym wypadku rozumiałbym jakiś dodatkowy otwór o odpowiedniej średnicy (robiłem to w GPZ) ale wtedy średnica otworu była dokładnie wyliczona przez gościa znającego się na tym temacie.

Jemi, jaki jest ten najlepszy mod o którym kolega nic nie wspomniał?
Zapisane
Markus
Jr. Member
**
Offline Offline

Wiadomości: 62



Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : Sierpień 21, 2014, 15:32:52 »

W związku z dużą ilością zapytań przesyłam nr dysz które pasują do gaźnika Freewinda. Rozmiar dyszy do wyboru w zależności od modyfikacji.

Dysz główna to:
 
dysza główna typ Keihin KJ rozmiar do wyboru [np. 135]
nr katalogowy larsson: 3470312


Dysza biegu jałowego:

dysza wolnych obrotów typ Mikuni N224.103 rozmiar do wyboru [np. 25] 
nr katalogowy larsson: 3471104


A co do otwierania air boxa jest to opisywane gdzieś w sieci ale z tego co mi wiadomo to ta strona niestety wygasła. W mojej dr-z gdy wymieniałem zestaw dysz Dyno Jet należało wyciąć otwór 3 cale na 3 cale tzw mod 3x3. I wtedy właśnie zakładało się większa dyszę główną. Z tym że w tym zestawie była także iglica o innych kątach. Niestety próbowałem dostać taki zestaw do freda ale jest nie osiągalny (już go nie produkują) Wiec trzeba robić z tego co jest. Poniżej instrukcja akurat z DR-Z. Można zobaczyć w zależności od modyfikacji (tłumik akcesoryjny, filtr K&N, otwarty airbox) diametralnie wpływa na zmianę dyszy głównej. W Freewindzie jest o tyle dobrze że nie trzba wycinać airboxa tylko odkręcić pokrywkę. Tylko trzeba pilnować śrub oraz nakrętek (kwadratowych w airboxie bo luźne zginą podczas jazdy)
Tu jest coś na temat wymiany dyszy głównej w XF
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=706519&page=3
Dostępny jest także zestaw dysz z firmy 6 Sigma, z tym że chyba są to tylko same dysze bez iglicy i nie dostępne w PL http://www.amazon.com/Suzuki-Freewind-Sigma-Custom-Carburetor/dp/B006QZIRVC
Macie przemyÅ›lenia pytania piszcie  Uśmiech
Pozdro
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2014, 16:08:18 wysłane przez Markus » Zapisane

ROMET KADET->DR 350->DR-Z 400SM/XF 650 FREEWIND
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 996



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #14 : Sierpień 21, 2014, 19:16:17 »

w dynojet jest inna sprezyna przepustnicy podcisnieniowej
ja nie robilem nic ze sprezyna
tylko powiekszylem otwor w przepustnicy
zeby wystapilo mocniejsze podcisnienie
co zaowocowalo nieco lepsza reakcja na gaz
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
Strony: [1] 2 3
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines | Sitemap Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!