XF650 Freewind forum
Listopad 24, 2017, 23:59:25 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: Czy Freewind jest już "stary"?  (Przeczytany 777 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
nazir
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 25


Zobacz profil
« : Wrzesień 08, 2017, 10:26:53 »

Witam wszystkich. Nie ukrywam że chciałbym tym tematem rozruszać trochę forum i poznać Wasze zdanie. Mam pewne spostrzeżenia:
- mała ilość Freewindów do sprzedaży na rynku
- coraz mniej części do tego modelu  (w porównaniu z innymi modelami) znajdź np dobry reflektor.
- coraz mniej dedykowanych do Freewinda akcesoriów (np stelaże pod kufry)
- brak (trudno dostępna) literatura nt Ferdka
- nasze krajowe Forum ledwo dycha - sporadyczne posty i tu też można porównać z innymi forami
Czy biorąc to wszystko pod uwagę nie macie wrażenia że może warto zmienić moto na coś młodszego i bardziej popularnego? Co o tym sądzicie?

Zapisane
Dunder
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 32


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Wrzesień 08, 2017, 22:05:58 »

tak.


r1200gs!
Zapisane
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 994



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #2 : Wrzesień 09, 2017, 13:56:37 »

niedosyc ze fredow jest malo to jeszcze jest to pedalskie moto
najlepiej nadaje sie dla kurierow i do rozwozenia pizzy
i taka jest prawda ze fred nie ma jaj
nie jest zbyt popularny dlatego 4um wyglada jak wyglada

ale ja dostrzeglem w nim potecjal
nie bylem ani pierwszy i podejrzewam ze nie ostatni
mozna z freda zrobic zajebiste enduro
ktore radzi sobie w ciezkich warunkach
niegorzej niz dr xt afry czy inne tego typu motungi
do tego zajebiscie wyglada
kto wie moze znowu przyjdzie mi do glowy kupic freda
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
nazir
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 25


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Wrzesień 10, 2017, 18:17:52 »

No cóż... Sądząc po "ruchu" w temacie chyba wszystko jest jasne. JEMI przeróbka freda na coś nietuzinkowego to jedna z opcji którą biorę pod uwagę. Scramblerów z Freewinda jest w necie sporo ale enduro wyprawowe? Jakieś linki?
Zapisane
iwan00
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 305



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #4 : Wrzesień 11, 2017, 15:34:57 »

Widzisz, źle postawiłeś pytanie od samego początku, popatrz na Afrykę, Teresę, Trampka. Popatrz na GPZ-ty, VFRki, Zetory,

To są stare sprzęty niekiedy nawet po 30 lat ale konstrukcje są udane, wyprodukowano je w milionach egzemplarzy, ludzie je pokochali i są wiecznie żywe.

Wracajac do Freda to nie tylko on jeden ale cały segment "funduro" się nie przyjął. Jak to pięknie Jemi ujął to motocykle pedalskie, bez charakteru i wyraźnego celu. Nawet prekursor BMW F650 jest rodzynkiem i ciężko do niego kupić części. To samo z innymi przedstawicielami tego segmentu - a jest nich na prawdę niewiele.

Silnik niby w teren bo lekki singiel ale zawieszenie w terenie nie daje rady, No to może jednak od miasta, walka w ulicznych korkach i znowu dupa bo silnik ma zero elastyczności i trzeba wachlować biegami w tą i z powrotem, To może uniwersalna turystyka przełajowa  - nie znowu dupa bo pozycja niewygodna jak w enduro, od wibracji singla wypadają plomby i po przekroczeniu 120 zaczynasz walkę z motocyklem.

Tak jak napisano gdzieś po drodze to pedalskie moto dla wiejskiego listonosza. A skoro tak to i na świecie nie ma tego za wiele to nie ma co oczekiwać że rynek zamienników i akcesoriów nie jest zbytnio rozbudowany.

Ale skoro już tu jesteśmy i dumnie śmigamy na naszych Fredach to pozostaje się tylko cieszyć i radować oraz tajemniczo uśmiechać kiedy najwięksi motoryzacyjni eksperci pytają a co to za wynalazek Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2017, 15:37:22 wysłane przez iwan00 » Zapisane
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 994



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #5 : Wrzesień 11, 2017, 20:45:47 »

http://xf650.pl/modyfikacje/projekt-xfoff/

gdzies jeszcze byly zdjecia tomkowego freda
tomkowi zalezalo na pozostawieniu owiewek
wiec jest poliftowy fred dzwigniety na tereny
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
iwan00
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 305



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #6 : Wrzesień 11, 2017, 21:54:29 »

Michał, przecież mój też jest dzwignięty. Ale pisałem o konstrukcji w oryginale.
Zapisane
tomrider
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 285



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #7 : Wrzesień 11, 2017, 22:56:46 »

Stary i do tego pedał ?!

Weźcie mu jeszcze przypierdolcie z kopa w ten plastikowy gmol.

No nieźle sobie grabicie pod koniec sezona...  Szok
Zapisane
JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 994



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #8 : Wrzesień 12, 2017, 16:40:35 »

a co ty myslisz ze to taka rewelacja ?
silnik z przed 25 lat
kanapowa harakterystyka zawieszenia
ktore po sezonie na szutrach i kierowniku kolo 100 kg mowi dosc
moc na jedna osobe
stylistyka z pod budki z piwem
drgania jak w dobrej klasie wibratorze
waga mastodonta
szalu nie ma
jedyna nadzieja to pizza w miescie lub koperty
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
krts
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 31


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : Wrzesień 12, 2017, 18:15:46 »

Prawa fred nie ma "jaj" ale jakiś swój urok ma ... i to pewnie to nas skusiło na zakup tego egzemplarza. Ja w większości moto użytkuje na weekendowe wypady w koło komina oraz krótkie 1-2 dniowe wypady w PL. Na swoich szlakach spotkałem tylko jednego Freda ( pogadane, pooglądane z kierownikiem- także jest na forum). Swoją drogą patrząc na ceny sztuk na ogłoszeniach to klarują się ona na poziomie 5000 zł. +/- 500 zł i to od dłuższego czasu.
Zapisane
tomrider
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 285



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #10 : Wrzesień 12, 2017, 23:49:22 »

Co to znaczy że nie ma jaj?
Kupując motocykl jest ważne żeby był z jajami czy żeby spełniał zadane oczekiwania?
No wiem gs1200 ten to ma jaja.. (nawet jak błota nigdy nie widział i na szosowych oponach?).
To które małe turystyczne enduro są z jajami?
Tak dla lepszego przykładu to np. w Czechach Freewind ma dużo funów i nikt tam nie narzeka tylko używają ale wiem w Polsce jest jakoś inaczej.
Zapisane
nazir
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 25


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : Wrzesień 13, 2017, 01:25:49 »

tomrider, niepotrzebnie się unosisz. Każdy z nas kupując Freewinda widział w nim coś co się podoba czy "spełniał zadane oczekiwania". Ja również. Wiemy przecież że XFa można doposażyć w gmole, kufry, handbary, halogeny i inne bajery i też będzie rasowym turystykiem. Jednak w pierwszym poście napisałem coś innego: jego mała podaż będzie się przekładała na ilość części zamiennych, mała liczba użytkowników to wąskie grono mogących pomóc chociażby na forum, itd. Ja lubię ten motocykl bo jest tani w utrzymaniu, prosty w budowie, poręczny w mieście a i w trasie też mi starcza bo jeżdżę sam. Problem w tym że może być kłopot z częściami i źródłami informacji.
Zapisane
knott
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 265



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #12 : Wrzesień 13, 2017, 09:23:54 »

No wiem gs1200 ten to ma jaja..
nie wiem gdzie Ty je widziałeś.
Cycki widać gołym okiem, ale jaja?
W sumie, w obecnych czasach wszystko jest możliwe  Duży uśmiech
Zapisane
tomrider
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 285



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #13 : Wrzesień 13, 2017, 09:37:13 »

Ja się nie unosze tylko..
Napiszę jeszcze raz:
Po 2 pytam się jaka jest alternatywa lekkiego turystycznego enduro  no powiedzmy "z jajami"?
Po 1 co znaczy nie ma jaj bo jeśli robi to co od niego oczekujesz i dużo nie kosztuje to po jaki chuj doszukiwanie się "jaj"?
Po 3 Jeśli ktoś chce inny motocykl bo wyrósł z frrewinda to przecież nikt nie zabrania..
Rozumim że takie funduroniewiadomoco to dla wielu będzie tylko etap przejściowy przed rozpoczęciem przygody z czymś bardziej sprecyzowanym np. lżejsze enduro albo cięższy turystyk.
Ale to już nigdy nie będzie tak uniwersalne.
Dlatego ja np. kupiłem drugi a xf został.

A jeżeli komuś xf nadal odpowiada to nie wiem czy ten argument o częściach powinien zaważyć na decyzji
(wszystkie części jakie wymieniłem przez 5 lat są częściami eksploatacyjnymi, ogólnodostępnymi). Silnik masz taki jak w dr więc tego dużo. Nie wiem jak z elektryką - czy tu problem może się pojawić jak coś padnie..?
Inne żeczy to chyba nie jest taki problem - idzie coś dopasować ale ogólnie temat części możemy rozwinąć...
Zapisane
tomrider
Sr. Member
****
Offline Offline

Wiadomości: 285



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #14 : Wrzesień 13, 2017, 09:41:36 »

No wiem gs1200 ten to ma jaja..
nie wiem gdzie Ty je widziałeś.
Cycki widać gołym okiem, ale jaja?
W sumie, w obecnych czasach wszystko jest możliwe  Duży uśmiech

Też bym wolał pogadać o cyckach...

No ale jak już się odkopałeś to mógłbyś się pochwalić co Ty kupiłeś po zbyciu Freda.  Duży uśmiech
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2017, 10:25:47 wysłane przez tomrider » Zapisane
Strony: [1] 2
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines | Sitemap Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!