XF650 Freewind forum
Październik 24, 2017, 11:21:44 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Regulacja tylnego hamulca  (Przeczytany 4927 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
szuwarek
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 176


per aspera ad astra


Zobacz profil WWW Email
« : Czerwiec 10, 2011, 10:31:26 »

W mojej fredzi pedał hamulca był za wysoko, a że zdarza mi się jeździć po mientkim było to irytujące i niepraktyczne. A jak już na szlifowaniu techniki jazdy pan instruktor powiedział, że podstawa to ustawienie motura pod siebie, to nie miałem wyjścia i zabrałem się za obniżanie. Pierwsza sprawa, to zdjąć zawleczkę na trzpieniu mocującym śrubę od pompy z pedałem. Sprawa łatwa, wymaga małego śrubokręta. Za zawleczką jest podkładka, którą również zdejmujemy i naciskając lekko pedał wyciągamy trzpień. Teraz sposoby regulacji są dwa - po dobroci i siłowo. Po dobroci, czyli odkręcamy nakrętkę kontrującą (klucz 12) od strony pompy hamulcowej i trzymając kluczem (coś koło 10, ale ja trzymałem szwedem) śrubę od tłoczka żeby się nie przekręcała przykręcamy drugą nakrętkę. Skuteczne aż do momentu, gdy śruba oprze się o trzpień mocujący pedał. Jeśli ten zakres regulacji nie wystarczy należy zrobić to co ja, czyli urżnąć diaksem nadmiar śruby. Oczywiście z umiarem, bo łatwiej kijek obcienkować, niż go potem pogrubasić. Tu znowu przyda się klucz szwedzki czy cokolwiek innego co pozwoli utrzymać śrobę w miejscu podczas cięcia. Oczywiście niekoniecznie po tej operacji będzie się chciała na to nakręcać nakrętka, ale zawsze możemy ostrożnie "przegwintować" śrubę narzynką w postaci górnej nakrętki (znowu trzymamy kluczem u góry, żeby śruba się nie obracała). Kiedy już oberżniemy co trzeba nakręcamy dolna nakrętkę wraz z blaszką która mocuje pedał i regulujemy wysokość tego ostatniego. Kiedy pedał znajdzie się na optymalnej wysokości spinamy go z pompą i sprawdzamy, czy po lekkim naciśnięciu pedału zapala się światlo stop. Jeśli nie należy jeszcze wyregulować czujnik. Tu znów są dwie metody. Po dobroci, czyli korzystamy z regulacji w postaci śruby plastikowej. Trzymając czujnik by się nie obracał kręcimy śrubą regulacyjną (klucz 17). Miejsca jest mało, więc jest to dość upierdliwe, ale do zrobienia. Jeśli to nie wystarczy możemy zwiększyć zakres regulacji długością wąsów sprężynki łączącej pedał z czujnikiem. Oczywiście po takiej regulacji należy zagiąć wąs sprężynki, aby nie uciekła  na wolność. Kiedy wszystko jest wyregulowane, składamy wszystko do kupy, pamiętając o nasmarowaniu trzpienia łączącego pompę z pedałem hamulca, dokładnym wciśnięciu zawleczki i dokręceniu nakrętki kontrującej. Cała operacja trwa w przybliżeniu tyle co napisanie takiego tekstu. Obrazków nie robiłem , bo skoro ja sobie poradziłem bez, to każda średnio rozgarnięta małpa też da radę. Ale gdyby nie to mogę dorobić.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2011, 10:40:42 wysłane przez szuwarek » Zapisane

Andrzej
http://ump.waw.pl - mapowanie
http://glajty.w.interia.pl - glajcenie
Piootr
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 13


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Marzec 14, 2014, 15:21:52 »

Skorzystam z tematu widmo Uśmiech

Czy w XFie można regulować położenie dźwigni hamulca tylnego ? Zależałoby mi aby ją opuścić. Dzięki za ewentualne wskazówki.
Zapisane
Artas
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 110



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #2 : Grudzień 27, 2015, 21:52:39 »

Cy komuś to się udało? to znaczy opuścić dźwignię hamulca.
Albo może takie pytanko w jakiej pozycji powinna się ona znajdować? U mnie jak mam wygodnie (naturalnie) opartą stopę na podnóżku to dźwignia jest nad stopą. Nie jest to za wygodne i nieergonomiczne.
Wolałbym mieć dźwignię pod stopą by móc szybko zareagować hamulcem prostując tylko stopę.
A jak powinno albo jak jest w waszych Fredach?
Zapisane

JEMI
Hero Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 984



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #3 : Grudzień 28, 2015, 19:02:40 »

tak samo
wszystkie dzwignie wygladaja jednakowo
robione sa z jednego kopyta
jak chcesz cos zmienic musis zezbic
jesli ktos ma inaczej znaczy ktos musial tam juz cos tworzyc
ustawienie dzwigni deprymuje pozycja na motocyklu
a ona obojetnie czy masz 160 czy 200 cm wzrostu pozostaje zblizona
inaczej sie siedzi na czopie inaczej na plastiku
inaczej na enduro a inaczej na moto dla kuriera
Zapisane

NIE PUSZCZONE BAKI UNOSZA SIE DO MOZGU STAD BIORA SIE POSRANE POMYSLY



gg 11867310 mjemiola@op.pl
Artas
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 110



Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #4 : Grudzień 28, 2015, 20:21:10 »

czyli pozostaje przeróbka.
Zapisane

kondziuSC
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 9


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #5 : Kwiecień 07, 2016, 18:19:13 »

podepnę się z pytaniem, tylko "filozuje";P ale zapytam: na łączeniu pedału hamulca nożnego z pompą hamulca jest wkręcany gwint (w pompe).
1. Czy ten gwint można i ile wkręcić w pompe? Na dole gwintu jest mocowanie hamulca, chwycone 2 nakrętkami ale nie ma tam wielkiego pola manewru- 2. czy to cudo może służyć do regulacji wysokości pedału hamulca czy to regulacja pracy pompy i jak sie nie znam to nie ruszać bo popsuje hamulec?

dla mnie też jest nie wygodnie położony i chciałbym go obniżyć stąd pytanie.
Zapisane
Strony: [1]
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines | Sitemap Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!