XF650 Freewind forum
Październik 23, 2017, 11:49:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2
  Drukuj  
Autor Wątek: Obniżenie zawieszenia  (Przeczytany 15775 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mobit
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 24



Zobacz profil Email
« : Maj 24, 2011, 13:49:06 »

Ponieważ już 2 osoby się mnie pytały jak obniżyć zawieszenie, postanowiłam założyć nowy wątek Uśmiech

Słowem wstępu powiem tylko, że mam 160cm i dostosowanie moto do wzrostu było konieczne Chichot Przy oryginalnym ustawieniu zawieszenia ledwo sięgałam ziemi (co dość często kończyło się parkingówkami i wkurzaniem się na samą siebie, że "znowu zabrakło mi nogi" Mrugnięcie ), teraz jestem w stanie podeprzeć się większą częścią stopy.

Fredka można przede wszystkim seryjnie obniżyć na amortyzatorze, gdzie są wywiercone dwa otwory na śrubę mocującą. Oryginalnie fredek jest zamontowany na niższym otworze, ale wystarzy przekręcić śrubę (widać to na 2gim zdjęciu) i całe zawieszenie siądzie o jakieś 3cm:



Po obniżeniu na wahaczu fredek cały czas miał jak dla mnie za wysoki przód. Tutaj postanowiłam pójść na łatwiznę i po prostu opuściłam półkę na lagach o jakieś 3-3,5cm (mierzone co do milimetra wsuwmiarką, ale już nie pamiętam dokładnie o ile wysunęłam lagi):



Dopiero jakiś czas później znalazłam w manualu informację, że przednie zawieszenie można obniżyć przez przełożenie tulejki dystansowej (str 189-190). O ile dobrze kojarzę, to ten dystans zaznaczony na obrazku numerem 1 to taka biało-żółta plastikowa tulejka lekko stożkowa z jednej strony, ale szczerze mówiąc, nie chce mi się jeszcze raz rozbierać goleni, żeby zobaczyć, jak to w środku wygląda.





Cała operacja raczej nie niesie ze sobą żadnych kosztów. Ja przeprowadziłam ją u siebie w garażu (nie ma to jak centralka Chichot) i zajęła dosłownie chwilę. Jednak wyczulam tutaj od razu na konieczność zmodyfikowania nóżki bocznej. Oczywiście można kupić krótszą akcesoryjną, ale mnie powaliła cena (o ile dobrze pamiętam to w Suzuki krzyknęli ok. 350zł), więc podeszłam do tematu brutalnie ciachając oryginalną diaksem i dając ją kumplowi do pospawania.

Kolejny minus, który zauważyłam to cięższe wrzucanie motocykla na centralkę. Przed obniżeniem robiłam to sama bez problemu, teraz zwyczajnie brakuje mi masy, bo tylne koło trzeba podnieść zdecydowanie wyżej i to z centralki ustawionej pod mniejszym kątem do ziemi.

Ludzie często się mnie pytają o zachowanie motocykla po takich zabiegach. Fer przerobiłam na niskopodłogową kilka dni po kupnie i w zasadzie już na takiej nauczyłam się pewnie jeździć. Niewiele pamiętam z jej zachowania na początku (prócz częstych parkingówek i tego, że wtedy jeszcze kompletnie nie czułam motocykla Chichot), ale moim zdaniem mimo obniżenia wszystkie dziury wybiera bardzo ładnie, w zakrętach kładzie sie jak dzika, a i w terenie daje dzielnie radę. I szczerze mówiąc do tej pory nie zauważyłam żadnych niepokojących zachowań w prowadzeniu.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2011, 13:52:29 wysłane przez mobit » Zapisane
szuwarek
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 176


per aspera ad astra


Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #1 : Maj 24, 2011, 14:43:11 »

Kolejny minus, który zauważyłam to cięższe wrzucanie motocykla na centralkę. Przed obniżeniem robiłam to sama bez problemu, teraz zwyczajnie brakuje mi masy, bo tylne koło trzeba podnieść zdecydowanie wyżej i to z centralki ustawionej pod mniejszym kątem do ziemi.

za to mięśnie się wyrabiają Uśmiech
fajny opis, choć nie zamierzam obniżać
Zapisane

Andrzej
http://ump.waw.pl - mapowanie
http://glajty.w.interia.pl - glajcenie
mobit
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 24



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #2 : Maj 24, 2011, 15:43:06 »

No właśnie niestety się nie wyrabiają, bo sama nie jestem w stanie postawić jej teraz na centralce Smutny Próbowałam chyba na 20 sposobów: a to z impetem, a to delikatnie, szarpiąc, ciągnąc, skacząc i nic! Język No ale na szczęście mam automatyczne smarowanie, więc z centralki korzystam tylko przy jakiś robótkach. A gdy coś się wydarzy "w terenie" to zazwyczaj wystarcza czarujący uśmiech do kogoś z przechodniów Chichot

W sumie zastanawiałam się czy nie ułatwić sobie trochę życia i nie skrócić centralki, ale szkoda byłoby ją modernizować na stałe. Nóżkę boczną można przynajmniej trafić za nieduże pieniądze na allegro Uśmiech
Zapisane
kirki
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 110



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Maj 25, 2011, 08:58:41 »

Czarujący uśmiech  Duży uśmiech muszę potrenować  Duży uśmiech
Zapisane

k
Kamil
Jr. Member
**
Offline Offline

Wiadomości: 52



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Maj 27, 2011, 13:27:12 »

srebrne fabryczne centralki są krótsze, przeznaczone właśnie do obniżonych sztuk
Zapisane

XF650 -> ER-5 -> DR350SE -> CB750 Nighthawk
tom23t
Gość
« Odpowiedz #5 : Maj 27, 2011, 19:28:09 »

Sie nie chwaląc też obniżyłem w taki sposób ale tylko tylne zawieszenie pomimo, że mam 182cm. I twierdzę że jest wygodniej podróżować. Przed tą operacją motor na centralce stał tak na słowo honoru dotykając kołem do ziemi. A teraz to go wicher nie powali  Uśmiech
Zapisane
Jola
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 37



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : Maj 27, 2011, 20:35:34 »

U mnie było podobnie, jak przysiadłam się pierwszy raz do Fredka to niestety mało komfortowo się czułam..niby było ok sięgałam do ziemi jako tako Mrugnięcie ale po obniżeniu jest o niebo lepiej sięgam całą stopą  Uśmiech Moto stabilniejsze i ja czuję się pewniej 
Zapisane
szuwarek
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 176


per aspera ad astra


Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #7 : Czerwiec 03, 2011, 16:54:23 »

A to nie jest tak, że jak się sprytnie urżnie to można z powrotem przyspawać? Jeśli jednak nie jest to pozostaje siłka, podszkolenie techniki, albo centralka handmade.
Zapisane

Andrzej
http://ump.waw.pl - mapowanie
http://glajty.w.interia.pl - glajcenie
shadow1987
Global Moderator
Full Member
*****
Offline Offline

Wiadomości: 235


;)


Zobacz profil WWW Email
« Odpowiedz #8 : Czerwiec 04, 2011, 15:45:11 »

Jak coś to mam na wymianę centralkę niską , pisać na priv
Zapisane

Masz problem z samochodem zapraszam http://www.almir.waw.pl/
BoloW
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 26



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : Czerwiec 20, 2011, 17:07:09 »

Witam.
Obniżyłem "Freda", ale stopkę boczną uciąłem za mało i muszę szukać na postój lekką pochyłość. Nie bardzo wiem ile jeszcze ją uciąć, co by nie przesadzić. Dlatego bardzo proszę posiadacza oryginalnej obniżonej stopki (bocznej) o zdjęcie z linijką obok.
Pozdro.
Zapisane
mobit
Freewind Newbie
*
Offline Offline

Wiadomości: 24



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #10 : Lipiec 04, 2011, 00:24:49 »

Co prawda oryginalnej obniżonej stopki nie mam, ale jakieś 2-3tyg temu zmodyfikowałam swoją i teraz pasuje idealnie (przy dość mocno skręconej sprężynie amortyzatora i obniżeniu na lagach). Jeśli dalej jesteś zainteresowany zdjęciem to w wolnej chwili mogę odkręcić nóżkę i pstryknąć jej kilka fotek Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2011, 00:26:47 wysłane przez mobit » Zapisane
popcorn
Jr. Member
**
Offline Offline

Wiadomości: 55


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : Maj 08, 2013, 10:54:18 »

wydawało mi się że amortyzator zakręcony na górną śrube podnosi motocykl. Gdzies tak wyczytałem no i w pewnym sensie chyba tak jest .
Zapisane
dzidek
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 220



Zobacz profil Email
« Odpowiedz #12 : Maj 08, 2013, 11:52:07 »

Odwrotnie, obniża motocykl. Jakbyś wykręcił w ogóle tą śrubę z amorka to motocykl siadłby prawie całkowicie, a amor oczywiście zszedłby pod motocykl. I odwrotnie im wyżej podniesiony (wkręcony) tym bardziej podniesie się motocykl. Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem, ale popatrz nawet na to zdjęcie powyżej, tam widać tą zasadę działania.
Zapisane

Jednoosobowa Grupa Szturmowa
popcorn
Jr. Member
**
Offline Offline

Wiadomości: 55


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #13 : Maj 08, 2013, 19:39:31 »

Sam amortyzator może i podniesiesz  do góry ale do amortyzatora przykręcony jest ala mały wahacz zasada jego jest jak dźwignia , jeżeli amortyzator skracamy o śrubę do góry to motor idzie do góry właśnie przez ten mini wahacz
(łącznik) jutro sprawdzę dokładnie.

Pozdrawiam






Zapisane
kuba11
Full Member
***
Offline Offline

Wiadomości: 210


Zobacz profil Email
« Odpowiedz #14 : Maj 09, 2013, 10:32:55 »

https://picasaweb.google.com/lh/photo/H4Ozv8QBs81dS-gQwDXHbbzhLm8XhrSnunEjNl5kiEw?feat=directlink

górny otworek - zawieszenie obniżone
dolny otworek - zawieszenie normalnie

Można jeszcze wyregulować sztywność (miękko - normalnie - twardo) poprzez regulację sprężyny - patrz instrukcja obsługi oraz jest regulacja tłumienia (większe/mniejsze) śrubką w puszce podłączonej do amortyzatora.
Zapisane
Strony: [1] 2
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines | Sitemap Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!